Algemene Forumregels P.W.T.

Algemene Forumregels P.W.T.

Forums Over de P.W.T. Algemene Forumregels P.W.T.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #2856
    Arnold van den Assem
    Sleutelbeheerder

    Algemene Forumregels

    Algemene Forumregels

    Op het forum gelden een aantal algemene regels naast de gewone regels van PWT Nunspeet. Het is belangrijk dat je je aan deze regels houdt, zodat je zelf niet in de problemen komt en ook andere bezoekers niet hindert tijdens hun bezoek. Het spreekt voor zich dat je je netjes en respectvol dient te gedragen richting de andere bezoekers.

    Op PWT Nunspeet gelden de volgende algemene regels op het forum:

    • Alle eerder genoemde regels zijn ook op het forum van kracht. In het bijzonder de regels met betrekking tot communicatie. (Lees voor meer informatie over de andere regels deze pagina: Algemene Regels)
    • Per forum kunnen er soms specifieke extra regels of uitzonderingen zijn. Lees altijd het topic ‘Forumregels’ dat bovenaan elk forum staat.
    • Meepraten en -lezen op het forum is op eigen risico.
    • Gebruik altijd een duidelijke titel die de inhoud van het topic goed omschrijft.
    Onder een duidelijke titel verstaan wij in principe: een titel die met een hoofdletter of cijfer begint en duidelijk omschrijft waar het topic over gaat in maximaal 8 woorden, zonder overbodige (lees)tekens of overbodig gebruik van hoofdletters.
    Vanwege de leesbaarheid mag je maximaal 2 (lees)tekens en maximaal één smiley in je titel opnemen. Een titel bevat maximaal één tag. Gebruik alleen tags die in de forumregels staan.
    Een titel is in principe altijd in het Nederlands, tenzij het gebruik van een andere taal in de titel bij het topic past en/of niet als storend wordt ervaren.
    Op sommige fora gelden speciale titelregels, lees daarom altijd de forumregels door van het forum waarin je post.
    • Kritiek geven is prima, maar respecteer de keuze van de topicstarter als de topicstarter laat weten geen behoefte aan kritiek te hebben.
    • Als je kritiek geeft moet dat altijd goed onderbouwd en netjes geformuleerd zijn.
    Let altijd goed op bij het plaatsen van kritische berichten, zodat het bericht niet zwartmakend is of ruzie uitlokt. Probeer daarom als richtlijn kritische te combineren met positieve punten (tip&top).
    • Fantopics, haattopics of soortgelijke topics gericht op één specifieke speler of een specifieke groep spelers zijn niet toegestaan.
    Het is wel toegestaan om een verzameltopic te openen met een positieve lading waarin leden via reacties andere leden bijvoorbeeld een bedankje kunnen sturen. In dit geval is het topic namelijk niet gericht op één specifieke persoon of groep personen.
    • Vraag wanneer je twijfelt of een bepaald topic geopend mag worden, vooraf toestemming aan een moderator via de ServiceDesk (kopje ‘Hulp’).
    • Het posten van nutteloze berichten die niks toevoegen aan het forum of een topic, is niet toegestaan.
    Bijvoorbeeld een bericht met alleen een smiley, “Inderdaad.”, “Jaa”, “Weet niet” etc. Probeer altijd met het geven van jouw reactie, iets toe te voegen aan de inhoud van het topic. Enkel het quoten van andermans reactie, zonder hier zelf wat aan toe te voegen, is ook niet de bedoeling.
    • Het is niet toegestaan om forumberichten overbodig te ‘uppen’.
    Het overbodig uppen houdt in dat je een (overbodige) reactie op een topic plaatst, waardoor het topic weer omhoog komt in de topiclijst. Voorbeelden hiervan zijn: “Niemand”, “Up!”, “Wil iemand nog bieden?”.

    Je mag alleen in de volgende situaties ‘uppen’:

    – Als er een vraag gesteld wordt; hier mag je op antwoorden. Dit is immers geen overbodig bericht.
    – Als er 48 uur niet gereageerd is in een topic. Je mag dan ‘uppen’ om jouw topic weer onder de aandacht te brengen. Er mogen maximaal 4 reacties van jou achter elkaar in het topic staan.
    Modbreaks gelden niet als gewone reacties om te bepalen of je wel of niet opnieuw mag uppen.
    Uiteraard is naast het overbodig uppen van berichten ook het op andere manieren spammen (zoals dubbelposten) in forumposts niet toegestaan.
    • Zorg dat de berichten die je in een topic post over het topic onderwerp gaan (ontopic blijven).
    Je gaat offtopic wanneer je reacties plaatst die niet meer over het onderwerp van het topic gaan. Voorbeeld: je reageert in een topic waarin een IJslander wordt verkocht met ‘Heb je ook een Andalusiër?’.
    • Zorg dat je bij het openen van een nieuw topic, deze in het juiste forumdeel plaatst. Ook is het niet de bedoeling dat je hetzelfde topic (of een topic met nagenoeg gelijke inhoud) of dezelfde reactie op meerdere forumdelen zet om bijvoorbeeld sneller antwoord te krijgen (crossposten).
    • Je mag geen mensen buitensluiten bij het vormen van clubjes. Je mag daarom geen regels hebben die leden buitensluiten.
    Wat mag bijvoorbeeld wel: een clubje beginnen voor fjordenfokkers. Wat mag bijvoorbeeld niet: eisen dat ze minimaal 5 fjorden hebben, voordat ze lid mogen worden.
    • Op het forum mogen afbeeldingen niet groter dan 1100*1100 pixels zijn. Ook moeten de afbeeldingen iets toevoegen aan het gesprek.
    • Het is niet toegestaan om een topic te openen waarin je naar stemmen/abonnees/’likes’/clicks voor een website buiten My Horsez vraagt.
    • Een topic op het forum moet wanneer het de 500 reacties bereikt, zo snel mogelijk gesloten worden.
    Na het sluiten mag er een nieuw deel van het topic worden geopend.
    • Een forummoderator heeft het recht om je topic aan te passen, te sluiten of te verwijderen wanneer het topic niet aan de (forum)regels voldoet of wanneer in teamverband is besloten dat het topic gesloten/verwijderd/aangepast moet worden.

    Bijzondere forumregels

    Zoals je kan lezen in de algemene forumregels hierboven, is het mogelijk dat er naast de algemene forumregels nog andere forumregels van toepassing zijn op bepaalde fora. Het is daarom verplicht om voor het posten op een forum de specifieke regels van dat forum goed door te nemen. Op elk forum staat bovenaan een vastgepind topic welke ‘Forumregels’ heet. Daarin kan je de specifieke regels van dat forum vinden en tevens ook een verwijzing naar de algemene (forum)regels.

    Als je iets niet snapt of onduidelijk vindt, dan kun je daar altijd een ticket over indienen bij de Service Desk onder hulp.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te geven.. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten